نکسترو

مردان و زنان برای کاهش وزن به صبحانه متفاوت نیاز دارند

مردان و زنان برای کاهش وزن به صبحانه متفاوت نیاز دارند

نکسترو: یافته های یک پژوهش جدید نشان میدهد مردان و زنان برای کاهش وزن به صبحانه های متفاوتی نیاز دارند.


به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه سای تِک دِیلی، محققان یک مدل ریاضی طراحی کردند که تأثیر صبحانه خوردن را بر سلامت و سطح انرژی مردان و زنان نشان میدهد.
یافته های آنان نشان میدهد متابولیسم مردان و زنان واکنش متفاوتی به انتخاب صبحانه دارند؛ مردان از کربوهیدرات ها و زنان از چربی ها بهره می برند. هدف محققان این است که بالاتر از پیش، تأثیر عوامل فردی را در متابولیسم (سوخت وساز) بدن کشف کنند.
استفانی آبو (Stéphanie Abo)، سرپرست پژوهش اظهار داشت: سبک زندگی عامل مهمی در وضعیت کلی سلامت ما است. زندگی ما پر مشغله است؛ بدین سبب مهمست که بدانیم چگونه تصمیم های به ظاهر بی اهمیت، مانند آن چه برای صبحانه بخوریم، ممکنست بر سلامت و سطح انرژی مان تأثیر بگذارد. باید تأثیر رژیم غذایی خود بر متابولیسم مان را بدانیم تا بتوانیم وزن خودرا کاهش دهیم یا تثبیت نماییم یا فقط انرژی مان را حفظ نماییم.
در واقع، برمبنای پژوهش جدید محققان دانشگاه واترلو در کانادا، این تفاوت احیانا به کاهش وزن کمک می نماید.
یافته های این پژوهش نشان داد متابولیسم مردان بطور متوسط به یک وعده پر کربوهیدرات مانند جو و غلات بعد از چند ساعت ناشتایی بهتر واکنش نشان می دهد، در صورتیکه متابولیسم زنان به یک وعده پر چرب تر مانند مانند املت و آووکادو واکنش بهتری نشان میدهد.
پژوهشگران امیدوارند در آینده از توجه به جنسیت فراتر بروند و عواملی مانند وزن، سن و این که فرد در چه مرحله ای از چرخه قاعدگی قرار دارد را مد نظر قرار دهند و نسخه های پیشرفته تری از این مدل متابولیسم بسازند.



منبع:

1403/07/27
11:50:23
5.0 / 5
7
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد