نکسترو

آیا احساس تنهایی موجب ایجاد بیماری می شود؟

آیا احساس تنهایی موجب ایجاد بیماری می شود؟

نکسترو: یافته های پژوهش جدید نشان میدهد «احساس تنهایی» با بوجودآوردن بسیاری بیماریها مرتبط است؛ اما علت ایجاد همه آنها نیست.


به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، محققان دانشگاه پزشکی گوانگژو و دانشگاه سان یات سِن در چین و دانشگاه تولِین در آمریکا با بررسی اطلاعات بیماران از منابع گوناگون دریافته اند که خیلی از بیماری هایی که علت ایجاد آنها به احساس تنهایی نسبت داده می شدند، علل دیگری دارند.
پژوهش های قبلی نشان داده است که میان احساس تنهایی و برخی مشکلات سلامت روان همچون افسردگی و اضطراب و بی خوابی، ارتباط وجود دارد. برخی پژوهش های دیگر حاکی از آنست که این احساس موجب مشکلاتی فراتر از مشکلات روانی می شود و فشار خون بالا، مشکلات گوارشی و حتی مرگ زودرس را نیز سبب می شود.
در پژوهش جدید، محققان شواهدی یافته اند که نشان میدهد خیلی از بیماری هایی که تصور می شد ناشی از احساس تنهایی هستند یا در اثر این احساس تشدید می شوند، در حقیقت ناشی از علل دیگری هستند و بیشتر آنها در رابطه با احساس تنهایی رخ داده اند، نه به سبب آن.




آن ها معتقدند احساس تنهایی به ایجاد مجموعه ای از بیماریهای روانی منجر می شود و ممکنست در بعضی مسائل دیگر مانند ایجاد التهاب یا تغییر در سطح هورمون ها نقش داشته باشد که موجب ایجاد مشکلات مختلف می شود.
پژوهشگران معتقدند باید پژوهش های بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود کدام بیماریها واقعاً به احساس تنهایی یا انزوای اجتماعی مرتبط هستند و کدام ها فقط اتفاقی هستند.



منبع:

1403/07/02
14:53:40
5.0 / 5
218
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد