نکسترو

موفقیت ۹۹ درصدی روش جدید درمان سرطان استخوان

موفقیت ۹۹ درصدی روش جدید درمان سرطان استخوان

به گزارش نکسترو، مطالعه پیش بالینی محققان از موفقیت ۹۹ درصدی درمان جدید سرطان استخوان خبر می دهد.


به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، دانشمندان شیشه زیست فعال را با فلز گالیوم ترکیب کردند تا درمانی برای سرطان استخوان ارائه نمایند. شیشه زیست فعال ماده ای است که بعد از جای گذاری در بدن، به بافت پیوند می خورَد و استقامت استخوان ها و دندان ها را زیاد می کند.
آزمایش های گروهی از دانشمندان دانشگاه اَستون در انگلیس به سرپرستی ریچارد مارتین (Richard Martin) نشان داده است هنگامی که شیشه زیست فعال با گالیوم به منظور نابودی سلول های سرطانی ترکیب می شود، میزان موفقیت به ۹۹ درصد می رسد و حتی امکان دارد استخوان های بیمار مورد بازسازی قرار گیرند.
آزمایش ها نشان داد با به کارگیری روش درمانی یاد شده، ۹۹ درصد از سلول های اُستِئوسارکوم (سرطان بافت استخوانی) بدون از بین بردن سلول های استخوان طبیعی غیر سرطانی انسان از بین می روند. دانشمندان همینطور شیشه زیست فعال را در نمونه شبیه سازی شده مایعات بدن کِشت و بعد از هفت روز مراحل اولیه تشکیل استخوان را مشاهده نمودند.




گالیوم بسیار سمی است و دانشمندان دریافتند که سلول های سرطانی حریص آنرا جذب و خودکشی می کنند که سبب می شود سلول های سالم در امان بمانند.
استئوسارکوم شایع ترین سرطان اولیه استخوان است و با وجود استفاده از شیمی درمانی و جراحی برای برداشتن تومورها، نرخ زنده مانی از دهه ۱۹۷۰ میلادی افزایش چندانی نداشته است. نرخ زنده مانی بیمارانی که بیماری آنان عود می کند به صورت قابل ملاحظه ای کاسته شده است و بیماران دچار سرطان اولیه استخوان، بیشتر مستعد شکستگی استخوان هستند.
پژوهش های گسترده ای روی انواع مختلف شیشه یا سرامیک زیست فعال برای مهندسی بافت استخوان انجام شده است؛ اما پژوهش های اندکی در رابطه با انتشار هدفمند و کنترل شده عوامل ضد سرطان برای درمان سرطان استخوان صورت گرفته است.
حاصل این پژوهش در مجله مواد زیست پزشکی Biomedical Materials انتشار یافته است.


1403/06/24
11:44:41
5.0 / 5
48
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد