نکسترو

حضور ایرانسل در نشست های تخصصی دومین روز الکامپ

حضور ایرانسل در نشست های تخصصی دومین روز الکامپ

به گزارش نکسترو، نشست های تخصصی دومین روز بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ با حضور مدیران ارشد ایرانسل برگزار گردید.


به گزارش نکسترو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، روز گذشته ۱۰ تیر ۱۴۰۳ و همزمان با دومین روز نمایشگاه الکامپ، مدیران ارشد ایرانسل با حضور در نشست های تخصصی جانبی این نمایشگاه، تجارب و نگاههای ایرانسل در به کار گیری هوش مصنوعی و روندهای نوآورانه را با علاقه مندان به اشتراک گذاشتند. بر همین مبنا علی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل در نشست تخصصی «نقش راهبردی هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در خدمات بعد از فروش و تجربه مشتری»، ضمن عرضه تعریفی از هوش مصنوعی و نقش آن در دنیای امروز، اظهار داشت: هوش مصنوعی در توسعه خدمات بعد از فروش نقشی اثرگذار دارد و میتوان با اتکاء به آن الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کرده و به پیشبینی خدمات مورد نیاز آنها پرداخت. همینطور برخی شرکت ها و مجموعه ها از هوش مصنوعی با هدف پشتیبانی مشتریان بهره می گیرند تا به حل مشکلات آنها بپردازند. روشی که علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان، سبب کاهش هزینه های پشتیبانی هم می شود.
معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل اضافه کرد: تحول دیجیتال مبحث دیگری است که تجربه مشتریان را بهبود داده و می تواند به جمع آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان کمک نماید. در ایرانسل ۶۲ درصد تعاملات از راه چت و آی چت صورت می گیرد و سوپراپلیکیشن ایرانسل من با بیشتر از ۲۴ میلیون کاربر فعال، سهم بالایی از توجه به تحول دیجیتال در خدمات بعد از فروش را برعهده دارد. ایرانسل من علاوه بر فراهم کردن یک رابط مناسب کاربری، در تعریف پروژه های جذب کاربر و پویایی در افزایش بلوغ رابط کاربری بر مبنای نیاز کاربر هم مؤثر بوده و تمرکز اصلی آن بر حوزه ارتباط با مشتریان است. وی در ادامه به چالش ها و فرصت های موجود در این عرصه اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از تهدیدهای بزرگ این حوزه، در ارتباط با حریم خصوصی کاربران و امنیت داده ها است که برای جلب اعتماد مشتریان ضروری است شرکت ها از فناوری های امنیتی پیشرفته به منظور جلب اعتماد مشتریان بهره بگیرند. در قسمت دیگری از این نشست های تخصصی با نام “تور فناورانه” که از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بابک خرمی مدیرکل فنی ایرانسل به معرفی مرکز توسعه نرم افزار ایرانسل پرداخت و اظهار داشت: در دنیا معمول است که اپراتورها به سمت شرکتهای تک کو (Techco) گام بردارند و ما هم از فضای ابری برای کوتاه کردن مسیر تبدیل ایده به محصول کمک گرفته ایم. در واقع مرکز توسعه نرم افزار ایرانسل با دریافت ایده های جداگانه پیمانکاران این شرکت، به تحقیق و بررسی پرداخته و به طور دائم این ایده ها را ارتقاء می دهد.
مدیرکل فنی ایرانسل ضمن اشاره به تأسیس و ایجاد بخشی با عنوان ایرانسل لبز، از ریسک های گوناگونی که در این راه وجود داشت یاد کرد و اظهار داشت: محدودیت مهارت ها در این عرصه، مشکل در جذب نیروی متخصص و از بین بردن علاقمندی نیروهای کار به مهاجرت، بعضی از سختی های این کار بود اما طی سالهای گذشته از تیمی کوچک به جمعی بزرگ رسیده ایم و حتی میتوان گفت پیشگام راه اندازی Cloud در ایران هستیم. مدیرکل فنی ایرانسل ایجاد واحد توسعه IT (LDC)، ایجاد API Management، MWGS&S و پروژه IOS را از دیگر اقدامات صورت گرفته در قسمت فنی ایرانسل برشمرد و اظهار داشت: لابراتوار هوش مصنوعی ایرانسل هم درحال فعالیت روی طرح های گوناگونی است که در نهایت تمام این بخش ها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، فرصتی مناسب برای همکاری فراهم می کنند. کاظم دهقانی مدیر عامل شرکت ویستا که بازوی سرمایه گذاری ایرانسل در کسب و کارهای نوپا به حساب می آید هم در نشست «شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر شرکتی و تحول اقتصاد دیجیتال»، به ارائه توضیحاتی در رابطه با سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان و فناور پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون برای شرکتهای بزرگ و هلدینگ های تجاری ایجاد CVC (سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی)، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این شیوه به علت آنکه علاوه بر سرمایه گذاری، در موارد غیر نقدی هم می تواند به شرکتهای سرمایه پذیر کمک های گوناگونی داشته باشد، در سالیان گذشته به اولویت کسب و کارها برای جذب سرمایه تبدیل گشته است. بر این اساس ایرانسل هم در سالهای اخیر مبحث سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی را در دستور کار قرار داده و هلدینگ سرمایه گذاری ویستا در این حوزه اقدامات گوناگونی داشته است. آخرین نشست تخصصی روز دوم نمایشگاه الکامپ با نام «تاک ۵ الکامپ» هم با مبحث امنیت و پایداری شبکه و با حضور امیرحسین اروجی کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل برگزار گردید. کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل، در این جلسه با تکیه بر این که تیم عملیات شبکه تلاش دارد اختلالات و قطعی های احتمالی را در اسرع وقت برطرف کند، اظهار داشت: یکی از چالش هایی که اینروزها با آن مواجهیم بحث قطعی های گسترده برق است. چون که تجهیزاتی که ما برای این شرایط در نظر گرفته ایم برای حدود دو تا ۲.۵ ساعت پایداری شبکه را حفظ می نماید اما درصورتیکه زمان قطعی بیشتر از این شود، باید تیمی به همراه دیزل ژنراتور به منطقه اعزام شود. نوسانات برق، تأسیسات و تجهیزات ما را هم با مشکل مواجه می کند. از طرفی در تأمین قطعات هم با چالش هایی مواجهیم و در نهایت این روند هزینه های گوناگونی به ما تحمیل می کند. کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل همینطور از طراحی سامانه ای اطلاع داد که به پایش وضعیت سایت های اصلی و مهم در زمان قطعی برق می پردازد و اظهار داشت: این سامانه در مواقع بحران با خارج کردن تکنولوژی های غیر ضروری از مدار، سبب می شود دسترسی به برق برای مدت زمان بیشتری مقدور باشد. این مورد در حالی که تأمین باتری از جانب شرکتهای داخلی با مشکلاتی روبرو شده، کمک بسزایی دارد.

1403/04/11
15:46:00
5.0 / 5
358
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد